Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Varit lite mycket....

Av Malin - 16 januari 2009 11:22

Ja ibland händer det lite för mycket saker på en gång och bloggen blir då lite bortprioriterad tyvärr...

Men nu är det iallafall dags för en liten uppdatering!

Mycket plugg och lite mindre hundträning men vi har ändå hunnit med ridhusträning, husse var med och skulle filma och Aisha gjorde ett par snygga lopp på en bana vi byggde. Tyvärr så blev det något tekniskt fel (kanske tryckte husse på fel knapp ;-)) så det blev inget...

Menmen jag är ändå nöjd med Aishas fart och attityd, hon är inte så snabb i slalom men hon börjar få ganska säkra slalomingångar om jag bara är med och visar i rätt tid!

Izzie var mest sugen på att äta hästskit vilket var lite påfrestande för humöret....svårt det där att hålla sig positiv när hunden dissar en! Ur min synvinkel.... Dock fick hon köra på largehöjd idag, vet ju inte vilken klass hon blir inmätt i men jag är rädd att det blir large och då är det ju bra om får känna på den höjden innan tävlingen den 24:e.

Det gick iallafall bra och hon brydde sig inte så mycket om att hindrena blev högre, dock märks det att det är ovant för henne för hennes hoppteknik blir inte densamma!


På tisdagen så packade jag och brudarna in oss i bilen och åkte till Josefin med pinscherpojkarna. Skulle fila lite på freestyleprogram till Izzan och köra agility men det slutade med 3 timmars agilitypass istället. Jag och Josefin hade nog kunnat fortsätta ett tag till men hundarna var nog rätt slut! :-)

Körde lite handlingskombinationer och att skicka från håll samt lite slalomträning och gungan. Gunganträningen var jättebra och det är bra att ha Josefin som har så mycket bra tips på hur man kan lägga upp träningen!

Izzie har fortfarande lite problem med ingångar till slalom och vi måste börjar jobba på det. Likaså behöver vi jobba på kontakfält, särskilt med Aisha!


Lite filmer hittar ni här:

http://www.youtube.com/watch?v=-MAuPt38Hr8

http://www.youtube.com/watch?v=wbvv1embGxQ


Nu ska vi äta lite pannkakor och sedan ska tjejerna och vi ut på långprommis i skogen!


 
 
Joanna

Joanna

16 januari 2009 12:34

Så roligt ni verkar ha haft det!! :-)
Vi håller på att lära Klippan att gå på bakbenen, hon är jätte duktig! :-)

http://www.hickson.nu

 
Josefin

Josefin

16 januari 2009 12:52

Ja, inte är det lätt att få ihop filmmaterial när hundarna gör helt annat än man tänkt! ;) Nästa gång lyckas vi nog få till lite mer! Men det var värst vilken dålig filmkvinna som filmade er . . . :p Vilken tur att jag snart får chansen att träna upp mig!

http://www.pinscherpojkarna.se

 
Sanna & Kelly

Sanna & Kelly

21 januari 2009 10:58

Vilken lyxblogg, både filmer och bilder! Vad roligt det ser ut och vad sugen man blir! Jag önskar att jag också hade en sådan där inomhuslokal att köra i, vad mycket man kan passa på att lära hunden när det inte direkt ngn störning, och just att kunna köra under vintern. Roligt och nyttigt!

http://www.barkingkelly.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards