Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Malin - 22 februari 2009 10:06

Ja igår slog abstinensen till och jag tog med flickorna upp till klubben och hoppades att vi på något sätt skulle kunna få till lite agility i snön!


Och jag hade lite tur för det var som en upptrampad rätt så bred stig där jag kunde ställa några hinder, variationen var det lite sisådär med och kameran strejkade lite i kylan men lite film blev det!


Nyttigt att filma sig för så här i efterhand så ser jag verkligen vilken tjatig matte jag kan vara, det där med att sluta i tid är verkligen något jag måste lära mig att tänka på! Stackars Izzan blev hårt drillad i slalomet.... Usch och fy för matte!

Vi avlutade dock med lyckanden men ändå...


Aisha var på klippet och fick upp rätt så bra fart emellanåt och jag körde med att hon fick springa mot godisskål vilket verkligen triggade henne dock märks det att hon inte är helt van för hon blir väääldigt fokuserad mot skålen och vill gärna "fuska" om hon kan. Tur att hon är lättstoppad så hon inte får självförstärkning genom att nå godiset... Får ta en burk med lock nästa gång vi ska träna utan medhjälpare!


En klubbkamrat kom förbi och pratade lite och i famnen hade hennes sambo en 11 v gammal sheltivalp... Rackarns vilken liten sötnos!

Pigg, tuff och väldigt tillgänglig!

Usch ja alla skaffar en massa söta valpar och jag kan erkänna att det kryper i mig ibland efter en "riktig" tävligshund men jag ska hålla mig!

Jag har ju egentligen fullt upp med de fyrbenta som finns här hemma så det går ingen nöd på oss direkt...


Vårt nästa projekt efter freestyletävlingen blir en sökkurs som jag anmält Izzan till! Tror det kan passa damen för hon verkligen älskar folk, att springa, har kamplust och är inte ljudkänslig så ja, brukset kan kanske vara hennes grej! Vi får se, kul ska det bli att testa iallafall!


Lite snöagility...

http://www.youtube.com/watch?v=LRNETvEAHgo

Ovido - Quiz & Flashcards