Direktlänk till inlägg 14 oktober 2008

Agility i solsken!

Av Malin - 14 oktober 2008 15:29

Åh vilket underbart väder vi har haft idag och jag hade tur och slutade redan vid 11.30 idag!

Så det var självkklart att jag och flickorna skulle passa på att åka till klubben och träna lite!


Aisha fick träna på att få upp lite fart och vi körde lite "klara färdiga gå" starter vilket taggade igång henne rätt så bra! Körde en ganska enkel bana med balansbom, hopphinder, slalom och A-hinder. Hade med ett staket idag då jag insåg på tävlingen senast att vi inte tränat det så mycket...hrmm... Det var iallafall superkul o Aisha tyckte det var så roligt!! Hon ville inte ha frukost i morse så hon var säkert rätt sugen och då satt väl köttbullar som en smäck också! :-)

Passade på att köra igenom de flesta av 2:ans moment, det gället ju att vi inte glömmer av oss till nästa år för då jäklar ska vi ha vårt första pris!


Såg att Forserum hade en inofficiell agilitytävling i november som jag funderar på om jag kanske ändå skulle anmäla till, tror jag ska göra det men sista anmälningsdag är ju inte förren den 16/11 tror jag så än är det lungt...


Izzie imponerar på mig mer och mer för varje dag som går och allt som oftast så förstummar hon mig!!

Idag så började hon visa intresse för balansen så jag tänkte att jag kör på. Hade godis framför näsan på henne de första gångerna och hon kutade så lätt över... Det är precis som hon kommer på att idag ska jag göra slalom eller tunnlarna eller balansen... Jag och Chrille skojar om att det är Aisha som viskar små tips i öronen på henne så hon vet hur hon ska göra!


Iallafall är det vädligt roligt med Izzie för hon har verkligen energi och entusiasm till tusen!

Vi körde också lite lydnad, 2:ans apportering, fotgående, inkallning med belöning av farten, en massa lek och så fortsatte vi träningen av rutan...  Det är väl rutan som vi behöver nöta lite till och fotgåendet kan vi hålla på med till dödagar men annars på det stora hela så går det skitbra!!


Lilla Eisa var såklart också med, körde lite klickerträning där hon själv fick erbjuda beteenden och hon slängde sig ner i ligg, vinkade, gick på bakbenen och snurrade! Duktiga lilla stumpan....

Även Eisa fick hoppa lite hinder och det är hon som är längst ner på bilderna av dem röda!


En riktigt bra dag och nu har jag energi för att sätta mig med min kemi!

 
 
Sanna & Kelly

Sanna & Kelly

15 oktober 2008 11:57

Oh, vilken härlig träning! Synd att inte vi kunde hänga med... ;-) Det är så många pinscherägare som jag önskar att jag kunde träna med och framförallt agility eftersom vi inte har en enda agilitykompis, buhuu... :-(

Vad är planerna med lydnaden? Satsar du på LP2 och hur högt siktar du i klasserna?

Hoppas resten av veckan också blir en härlig hundträningsvecka!

http://www.barkingkelly.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards